fredag 5 juli 2013

Silverkronan

Bokomslag Silverkronan (e-bok) Silverkronan
Anna Jansson
Betyg: +++

Har läst ytterligare en av Anna Janssons deckare, men nu får det vara nog med Anna Jansson för ett tag, "Silverkronan".
I boken "Silverkronan" befinner sig Maria Wern på Gotland. Eftersom jag bott på Gotland ett tag och känner igen många av platserna Anna Jansson skriver om blir boken intressant.
Och just nu är det ju dessutom Almedalsveckan, den enda tiden på året som jag längtar tillbaka till Visby. Någon som vill ordna så jag kan få åka dit nästa år?

En sak jag reflekterar över när jag läser Anna Janssons böcker är att det märks väldigt tydligt att hon är sjuksköterska i grunden. Hon väver in mycket vård och omsorgsarbete i sina kriminalromaner.


I have just finished one of Anna Jansson's crime novels, "Silverkronan". "Silverkronan" takes place on Gotland. Since I lived on Gotland for a while and recognize many of the places Anna Jansson writes about the book becomes interesting. And right now it's also Almedalsveckan, the only time of the year I yearn to return to  Gotland and Visby.

One thing I've thought about when reading Anna Jansson's books is that it shows very clearly that she is a nurse. She
writes a lot about nursing in her crime novels.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar