måndag 23 juni 2014

Bakom masken: mitt liv som Catman i Kiss

Bokomslag Bakom masken : mitt liv som Catman i Kiss (inbunden)
Jag är ingen rock chick, utan snarare en pop- och schlagertönt.
Jag skulle heller aldrig drömma om att falla för en nerdankad rockstjärna. Däremot älskar jag att läsa biografier av och om trasiga rockpojkar. Den senast i raden är "Bakom masken: mitt liv som Catman i Kiss".
Boken har Peter Criss, trummis i originalkonstellationen av Kiss, skrivit tillsammans med Larry Sloman.
Boken består, i likhet med de flesta andra böcker i genren, av många beskrivningar av drogmisär, konflikter bland bandmedlemmar och sexeskapader. Och som alltid när jag läser denna typen av böcker funderar jag på hur många av alla de beskrivna sexäventyren som faktiskt har hänt. I Peters bok är det framförallt en situation med en "Naughty Nurse" som jag ställer mig tveksam till.

Sammanfattningsvis kan jag säga att boken är läsvärd men kanske inte värd att bevara i minnet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar