måndag 25 april 2016

Från vaggan till deadline

Bokomslag Från vaggan till deadline (ljudbok)
Robert Gustafssons biografi "Från vaggan till deadline" har hållit mig sällskap på tunnelbanan några dagar. Den är lättläst och uppdelad i kort kapitel, vilket har gjort den till en perfekt bok att läsa på tunnelbanan.

Det har också varit kul att lära känna Robert Gustafsson lite bättre. Eftersom jag var ett stort fan av tv-serien NileCity 105,6 och Killinggänget i stort var delarna som handlade om dem givetvis mest intressanta enligt mig.

Boken var överlag okej. Men jag hade svårt att inte åta mig irriteras över de omoderna och unkna könsrollerna som Gustafsson beskriver och hur han medvetet koketterar med sexism och homofobi.
Han beskriver sig stolt som homofob och uttalar sig gärna om vad ”alla” män tänker, men inte vågar säga. Typ att de gillar stora pattar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar