fredag 24 maj 2013

Där de bränner skolor

Att hoppas på en lugn och fridfull helg här i förorten är väl att hoppas på för mycket förmodar jag. Nu får det vara slut med daltandet. In med de tuffaste som går att frambringa och stoppa terroristerna nu. När till och med den amerikanska ambassaden uppmanar sina medborgare att undvika Stockholms nordvästra förorter har det gått för långt. Förutom att jag är trött på de som förvandlar mitt bostadsområde till en krigszon så är jag jävligt trött på att revolutions romantiker som de i organisationen Megafonen har gjort sig till talespersoner för oss här i förorten. Men framförallt är jag trött på de vänstermänniskor, röstar själv rött, som inte tydligt fördömer våldet. Utan ett tydligt fördömande så rättfärdigar man dessa terrorhandlingar.
Och så fort man ropar på hårdare tag mot kriminella så viftas det med rasistkortet och man är helt plötsligt stämplad som smygrasist. Nej, jag tror inte upploppen har något med etnicitet att göra. Det är arga, hormonstinna, kriminella unga män som är ute och utför terrordåd på nätterna. Dessa män kommer i alla former och färger.

Misstänker att många av de som är inne på silkesvantarlinjen inte själva bor i de drabbade områdena.

Hanne Kjöller skriver förresten en bra ledare i dagens DN. Läs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar