måndag 10 juni 2013

Ärrvävnad

Bokomslag Scar Tissue : en självbiografi av sångaren i Red Hot Chili Peppers (inbunden) Scar Tissue
Anthony Kiedis med Larry Sloman
Betyg: +++

Har aldrig varit ett fan av Red Hot Chili Peppers, den enda låt med gruppen jag på rak arm kan nämna är Californacation, däremot har jag en fadäs för biografier av dekadenta rockstjärnor. Det kan bero på att deras liv är så olikt livet jag lever. Moraltanten i mig blir alldeles upprörd och förskräckt över deras livsstil.
Det var i alla fall med stort intresse jag tog mig an Anthony Kiedis självbiografi "Scar Tissue". Boken är intressant och man får verkligen en förståelse för vilken hemsk sjukdom missbruk är och hur viktigt det är med ansvarstagande föräldrar. När jag hade läst ut boken var sjuksköterskan i mig väldigt intresserad av att veta hur Anthony Kiedis klarat av att hantera sin sjukdom. Hur lever och mår han i dag? Hoppas verkligen det gått bra med hans nykterhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar