fredag 14 juni 2013

I kväll tittar jag på ...

... "Morgan Pålsson – Världsreporter". Såg den när den gick på bio för några år sedan och har för mig att den var ganska underhållande. Jag tycker att Anders Jansson är rolig både som den inkompetenta reportern Morgan Pålsson och Tiffany Persson.

Sist jag såg "Morgan Pålsson – Världsreporter" fick filmen mig att drömma om en karriär som krigskorre. Jag är nog lika naiv och godtrogen som Morgan Pålssson och hade garanterat också försökt förklara att jag faktiskt är svensk journalist och rabblat upp allt bra Sverige gett världen om jag hamnade i en krissituation. Som om det skulle rädda mig från att bli skjuten eller fängslad om jag råkar befinna mig på fel plats vid fel tidpunkt.

Och det faktum att jag avskyr saker som smäller kan nog bli ett problem om jag ska rapportera från ett krigsområde. Vet inte riktigt heller hur jag ska hanterat min klaustrofobi om jag blir tillfångatagen. Fast jag kommer ju för fasiken från landet som gett världen ABBA, Zlatan, Swedish House Mafia, och IKEA så givetvis skulle jag få VIP treatment och inte hamna i en trång cell.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar